Vi övervakar kontinuerligt energiproduktionen, tar hand om underhåll och använder IT-baserade övervakningssystem för att analysera prestanda.
Nu har vi etablerat en ny verksamhet och erbjuder fullserviceanläggningar med hög kvalitet och hög prestanda tillsammans med starka partners och leverantörer. Vi arbetar med att se till att kunden skall kunna känna sig trygg med sin anläggning och att gällande garantier på levererade produkter kan säkerställas samt att den installerade anläggningen skall fungera oklanderligt.
Med andra ord har ni frågor eller funderingar kring driften av er anläggning, driftproblem med komponenter, om ni har önskemål om en tillsyn eller service så erbjuder vi er akutservice och/eller kontrollbesök. Ni är välkomna att kontakta oss angående service.
Vi erbjuder:
• Årligt servicebesök med servicerapport, omfattar ett servicebesök med en systematisk kontroll av AC-kablage, solelcentral, växelriktare, DC-kablage, modem och kabelgenomföringar, montagesystem och solcellspaneler.
Servicerapporten omfattar en värdering av anläggningens status vad gäller produktivitet ned på växelriktarnivå inkl kontrollmätning av inkopplade strängar.
• Bemannad fjärrövervakning, av solcellsanläggningen möjliggör löpande kontroll av anläggningen och inkluderar en larmrutin för konstaterade fel och möjliggör att omgående upptäcka avvikelser, fel och driftstörningar/stopp.
• Effektgaranti, vilket innebär att i samband med installationen är klar så kommer en simulering framtas där en garanti på produktionen fastställs och garanteras med en linjär degradering av solcellerna enligt panelernas produktionsgaranti.
• Extra servicebesök, vid driftstörningar som ej kan lösas per telefon eller mail. Vid omfattande störning eller stopp i produktion är servicetekniker på plats inom tre arbetsdagar efter avtalat servicebesök. Extra servicebesök (t ex efter extremväder) rekommenderas efter väder med starka vinda (vindkategori storm eller orkan).